Richtlijnen
Visie
Flex is ontstaan vanuit de gedachte dat verhuizen zo stressvrij mogelijk moet zijn. Als je gaat verhuizen komt er een hoop bij kijken. Veel geregel, veel inpakken. Het verhuizen zelf moet vooral leuk zijn: je gaat naar een nieuwe plek waar je nieuwe herinneringen gaat maken. Wij willen dat die eerste start, het verhuizen ook leuk is. Flex wil daarom zoveel mogelijk stress wegnemen door veel werk uit handen te nemen en je aan de hand te nemen. Op de verhuisdag werken we snel, efficient en maken we van verhuizen een feestje. Bij ons geen gedoe, we zorgen altijd voor tevreden klanten.
Positionering
We richten ons op mensen die voor de tweede (of derde, vierde) keer gaan verhuizen en vooral van het gedoe afwillen. Ze hebben daar best wat geld voor over als daar kwaliteit tegenover staat. Onze doelgroep bestaat uit tweeverdieners in de leeftijd 30 - 75, waarbij de focus ligt op de jongere kant van de doelgroep.
Logogebruik
Voorbeelden
Het logo bestaat uit enkel uit het typografische beeld 'Flex'. De 'e' en de 'x' vormen samen een pijl. Als je goed kijkt zie je ook een huisje. Het logo is eenvoudig gehouden om het no-nonsense karakter te benadrukken. De letters zijn daarom ook lekker dik. Bovendien geven de dikkere letters een solide uitstraling.
Het logo is standaard rood. Daarnaast mag het gebruikt worden in het zwart en in het wit. Ook mag het logo in dia-positief gebruikt worden. Let dan wel goed op de leesbaarheid en het contrast. Het logo kan ook als masker dienen. Als je het logo als masker gebruikt, let dan ook wel weer op de leesbaarheid.
Payoff
Onze payoff 'Flexibele verhuizers' maakt direct duidelijk wat we doen en waar onze kracht ligt. We verhuizen, en zijn flexibel. Een paar dozen extra nodig? Geen probleem! Die kast toch nog even verzetten? Geen probleem!
Gebruik je de payoff in combinatie met het logo dan staat deze er direct onder.
Gevonden in huisstijl elementen + templates
Do's & Don'ts
Kleurgebruik
Kleurenpalet
Kleuren
Ons kleurenpalet.
In detail
Onze primaire kleur is rood. Lekker fel en krachtig. Het rood staat symbool voor aanpakken en actie. We gaan door tot alles netjes verhuisd is. Gebruik dus vooral rood in je uitingen. Er zijn een aantal tinten beschikbaar die je kan gebruiken om nuance aan te brengen. De basis moet altijd rood en wit zijn, genomineerd met zwart (bijvoorbeeld voor tekst).
Do's & Don'ts
Do's
- Gebruik vooral de primaire kleur rood
- Voor online zijn blauwe links toegestaan
Don'ts
- Andere kleuren gebruiken
- Verlooptinten
Grafische vormen
Grafische vormen
De grafische vormen zijn stevig en stoer. Ze zijn te gebruiken als masker, patroon of gewoon als grafische vorm. Ze mogen geanimeerd worden. Je mag ze ook verkleinen of flink opblazen.
Door consequent te werken met deze grafische vormen ontstaat er een consistente en uniforme uitstraling. Een belangrijk onderdeel van de huisstijl dus.
Positionering van de vormen
Laat de vormen altijd van de pagina aflopen. (of bij online, van het scherm). Dit geeft net wat meer dynamiek. Waar je dit doet (links, rechts, boven, onder) maakt niet uit.
Verhoudingen foto vs grafische vorm
Gebruik je de grafische vormen op een foto, bijvoorbeeld als patroon, dan dient de foto de boventoon te voeren. We hebben liever meer mensen in beeld dan grote vormen. Meer informatie over beeldgebruik.
Do's & Don'ts
Do's
- Vergroten en verkleinen
- Als patroon gebruiken
Don'ts
- Draaien
- Vervormen
Typografie
Lettertypes
Gevonden in huisstijl elementen + templates
Gebruik altijd Be Vietnam Pro. Dit font is via Google Fonts gratis te downloaden.
We gebruiken dit lettertype vanwege het no-nonsense karakter. We willen graag uitstralen dat we niet te moeilijk doen. We zijn ervaren en klaren de klus. Stoere mannen en vrouwen dus. Daar past dan ook een wat stevigere letter bij. Om die reden gebruiken we alleen de regular variant of dikker. Dus niet de light of thin!
Vermijd te kleine letters. De koppen mogen in verhouding lekker dit en groot zijn en ook de platte tekst mag lekker groot. We zijn niet van de kleine lettertjes, remember?
Voor mail gebruiken we geen specifiek lettertype maar zorg er wel voor dat dit een schreefloos lettertype is zoals Arial of Helvetica.
Do's & Don'ts
Beeldgebruik
Voorbeelden van het beeldgebruik
We willen graag benadrukken dat het verhuizen een feestje kan zijn. Daarom geen zwetende, chagrijnige mensen op de foto. Wel vrolijke mensen die lekker bezig zijn. Geen foto's zonder mensen. Gebruik foto's met warme tinten.
Do's & Don'ts
Tone of voice
We proberen zo benaderbaar mogelijk te zijn, ook in ons taalgebruik.Daarom tutoyeren we, vermijden we jargon en maken we korte zinnen. Bij ons geen lange offertes vol disclaimers maar duidelijk taal; kort en bondig.De stijl is luchtig maar serieus. We hoeven niet de grappigste te zijn maar wel vriendelijk en sympathiek.
De klant centraal
Schrijf vanuit het perspectief van de klant en wees zo concreet mogelijk.
Dus niet: Wij zijn aangesloten bij de bond van verhuizers
Maar wel: Jouw spullen zijn extra verzekerd tijdens de hele verhuizing.
Dus niet: We zijn flexibel. (te vaag)
Maar wel: Dozen tekort? Vandaag extra dozen in huis. Doen we niet moeilijk over.
Stijl
Denk bij het schrijven niet aan brommende verhuiswagens maar liever aan een luchtige bries die alles lichter laat lijken.
Do's & Don'ts
Do's
- Jij/je
- Vriendelijk en sympathiek
- Korte zinnen
- Woordgrappen
- Focus op flexibelheid
- Klant centraal
Don'ts
- U/uw
- Wollige teksten
- Vakjargon